Frequently

Asked

Questions

Frequently Asked Questions

Het Administratie pakket en het Geen Gedoe pakket zijn maatwerk pakketten die je vanaf respectievelijk €65,- en €75,- per maand afneemt. Zoals je ziet communiceer ik alleen vanaf prijzen. Waarom? 

Het exacte bedrag hangt namelijk af van jouw specifieke wensen als ondernemer. Na een inventariserend gesprek ontvang je een offerte gebaseerd op jouw wensen en een aantal variabelen, zoals het aantal inkoopfacturen, verkoopfacturen, bonnen en bankmutaties.

Op basis van deze offerte weet je hoeveel de verwachte maand- en jaarkosten (excl. BTW) zijn. Geen verrassingen dus! Jaarlijks vindt in overleg herziening plaats op basis van het definitief aantal boekstukken en de verwachting ten aanzien van het volgende jaar. 

Voor werkzaamheden die buiten het bestek van de offerte vallen, geef ik vooraf een kostenindicatie.

Op basis van een samenwerkingsovereenkomst met een ander administratiekantoor die met dezelfde software werkt, kunnen zij mijn werkzaamheden overnemen zonder dat de je daar als klant last van hebt.

Een accountant is doorgaans gespecialiseerder en heeft meer kennis dan een boekhouder. Deze kennis komt van pas bij complexere situaties of bij grotere ondernemingen. Vanwege mijn samenwerking met een ander administratiekantoor heb je toegang tot deskundig accountants advies.

Een goede administrateur is op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op administratief en fiscaal gebied, beschikt over een helikopterview en kijkt niet alleen naar het verleden maar kijkt naar de toekomst en denkt met je mee.

Nee. Primair richt ik mij op zzp-ers en bedrijven in de retail met een beperkt aantal medewerkers in dienst.

De systemen die ik gebruik zijn Twinfield als boekhoudsysteem, Bascone voor digitale documentenverwerking en Wefact voor facturering.

Afstand is geen probleem. Het merendeel van de werkzaamheden kunnen online worden gedaan. Mocht er toch de behoefte zijn om persoonlijk contact met elkaar te hebben dan kan er afspraak worden gemaakt en kom ik naar je toe.

Als administrateur ben ik verantwoordelijk voor een juiste verwerking van alle administratieve werkzaamheden, financiële boekingen, rapportages intern en extern en het doen van de belastingaangiften.

Voor de inhoud ben je en blijf je zelf verantwoordelijk.

Primair richt ik mij op de markt van B2B maar op verzoek doe ik ook aangiften voor particulieren.